Как да оптимизираме карта!

Карти направени от CSMEGA
Forum rules
1. Да не се копират или преработват карти от други сайтове !
2. В името на картата да има "csmega" пример de_csmega_fire
3. Задължителни поне 3 снимки от картата (Няма значение размера само да е по-голям от 800 Х 600 ... форума има автоматичен намаляващ плугин с функция зуум)
Post Reply
User avatar
DarkMagnetar
Advanced Forumer
Advanced Forumer
Posts: 259
Joined: 19 Dec 2008 11:20

16 Apr 2010 21:54

Най-вероятно темата не е пълна и може да се добавят неща ,както и да има грешки ,но като за начало толкова:

1. Оптимизиране благодарение на добър дизайн.
а:) Целта тук е играчите бързо след началото на рунда да се разпръскват и да не се скупчват на едно място.
б:)Никога играчите от едната buy зона да не виждат тези от другата защото всеки рунд в началото докато се разделят играчите ще лаги на всички. Ако е наложително по-добре да се направят две buy зони ,които не се виждат една друга (sandlands)
c:)Ако може тавана на картата да опира в най-високите стени или невидими стени да пречат на това флашки да могат да се мятат на високо и да флашват всички на картата. (голям пробелм на disaster town)

2.Оптимизиране чрез икономии. - Все пак целтата ни е добър геймплей не толкова красота и реализам.
а:)Ползването на много различни текстури бави зареждането на картата. (Inferno , Nuck)
б:) Ползването на вода и огнйове много бави по-слабите машини. (Aztec , lost tample, disaster town)
в:)Ползването на огледални повърхности също може да пречи на по-бавни машини.
г:) Слагането на прекалено много предмети ,които се търкалят из картата също не е добре.
д:)Избухващите и чупливите предмети изключително забавят компютрите в момента на разрушение. (Inferno вазите на прозореца , 20fighter)

3.Nodraw - Това е вид текстура ,която се слага върху повърхности ,които не се виждат от играча. Това са външните стени на нивото между нивото и skybox-а , отстрани ,отдолу и отгоре. Слагането им отгорната страна е критично при правене на радар. Внимавайте играч да не може да попадне на место с такава текстура защотото ще може да вижда през стената (dust3 като се покатериш отгоре на нивото , asualt като се качиш над базата на контратерористите).

4.SkyBox - повечето хора заграждат картата изцяло със sкybox ,но е по оптимално да има skybox само отгоре на картата като капак.За да не съществуват секции извън нивото ,които да се изчисляват а реално никой да не може да попадне там да ги види.

Като сте в играта въпреки ,че не виждате през стените това не значи ,че компютъра ви не изчислява нещата зад стените. Следващите методи на оптимизирани са свързани с това да предотвратите изчисляването на нещатата зад стените. За да разберете какво всъщност изчислява компютъра използвайте следните команди в играта като сте в сингъл плейър:
sv_cheats 1 - разрешава ви да пишете другите команди защото се броят за читове.
mat_leafvis 1 - показва ви как е разделено нивото ви на секции. С червено е очертана секцията в която сте в момента. Ако има много дребни секции ,ако секциите не са продължения на стени значи картата изобщо не е оптимизирвана.
mat_wireframe 1 - това ви показва какво в момента изчислява компа ви.


5. func_detail - Всякаки дребни и декоративни предмети като парапети , невертикални стълби , арки , дребни платформи, всякакви неща ,които са по-малки от човек и той няма как да се скрие зад тях трябва да се направят func_detail. ctrl+T и давате apply. Картата при комплиране се разделя на секции ,които определят какво вижда играча по време на игра и тези дребни предмети ,ако не се направят func_detail разсичат картата на прекалено дребни секции ,които бавят нещата при игра. (много важна оптимизация)


6.HINT - Това е вид текстура която ви дава способността вие да определите как да бъде разсечена картата на секции. Секциите трябва да са добре замислени да не са много малки или прекалено големи. Ползва се заедно с текстурата skip. Трудно е да се обесни с думи ,но е втората много важна оптимизация.





7.AREA PORTAL - Toва е начин да скриете всички предмети и играчи в някаква стая. Трябва обаче цялата стая да е заградена от стени или area portal-и .Много е полезно за къщи ,в които има много предмети ,има врати или чупещи се прозорци. Пример - къщата на milita на висички врати и прозорци има area portal-и и като си извън нея не виждаш нищо вътре и не те бавят многото хора и предмети отвътре. При отваряне на врата или се счупи прозорец сответния портал се отваря и вече се вижда в къщата. Не трябва да се прекалява с тях.


8.OCCLUDER - Това е стена ,която се скрива вътре в истинска стена и тя преодотвратява изчисляването на предмети зад нея. Също не трябва да се прекалява.
Едрогабаритни авточасти за всички автомобили.
http://www.autopartsbulgaria.com

User avatar
*DANGER*
Developer
Developer
Posts: 1880
Joined: 07 Dec 2008 19:43
Contact:

16 Apr 2010 22:06

младите mapper-и да прочетат внимателно и да се съветват с дарк за да постигнем максимален ефект в направата на картите си
Support questions belong to the forum, not to my PM Box!.

Image

The box said 'You need Windows XP or better' .... so I installed linux.

User avatar
FeNiX
CS:S Admin
CS:S Admin
Posts: 838
Joined: 12 Jun 2009 00:53
Location: Russe city of Architecture

18 Apr 2010 22:55

Прочетено и Разбрано.
Image

User avatar
eminem2show
CS:S Admin
CS:S Admin
Posts: 991
Joined: 18 Jun 2009 19:40
Location: Либърти Сити

28 Dec 2010 16:49

Мисля, че тази тема трябва да се направи важна, както и , за да може по-лесно да се намират нужните неща за една карта. ;)
Image

Post Reply